Kundeservice
Om du lurer på noe om Kunne har vi laget denne siden med ofte stilte spørsmål og svar.
Finner du ikke svarene du lurte på her, så finner du kontaktinformasjon til kundeservice nederst. Vi står klare for å hjelpe deg!
Betaling og kjøp
Hvordan kjøper jeg Kunne?
Du kjøper Kunne ved å gå inn på Kunne-produktet du ønsker, klikke på kjøpsknappen og så fullføre handlekurven din. Kunne har Vipps som betalingsalternativ og du betaler gjennom Vipps-appen for å fullføre kjøpet.
Hvorfor spør dere om studiested når jeg skal kjøpe?
Enkelte Kunne-produkter har spesialtilpasset innhold til pensum for ulike studiesteder. I handlekurven vil du bli bedt om å velge studiested om vi har spesialtilpasset innhold til ulike høyskoler og universiteter. Velg rett studiested for å få riktig innhold til ditt pensum før du fullfører handlekurven og betaler i Vipps-appen.
Hvordan fungerer prøv gratis?
Vi ønsker å gi alle en smakebit på hvor bra, effektivt og oversiktlig Kunne er! Derfor gir vi deg muligheten til å prøve ut deler av alle våre Kunne-produkter, helt gratis. Så du kan se, bruke, prøve og øve i Kunne og vite hva du får når du skal kjøpe Kunne.
Hva er beståttgaranti?
Vi har beståttgaranti på alle våre kurs!
Hvis du ikke består eksamen etter å ha vært en aktiv bruker av Kunne og gjennomgått alle læringsløpene, tilbyr vi et valg mellom å få pengene tilbake eller gratis tilgang frem til neste eksamensforsøk. For å benytte seg av beståttgarantien må vi ha bevis på at eksamen din ikke ble bestått, for eksempel i form av bildebevis av strykkarakter/ikke bestått.
Beståttgarantien må benyttes innen to måneder etter at sensur har blitt publisert.
Har jeg angrerett?
Ved kjøp av tilgang til Kunne kan du se alt innholdet i produktet fra kjøpstidspunktet. Du har derfor ikke mulighet til å benytte deg av angrerett, og slik heve kjøpet etter fullført betaling.
Du har rett til å reklamere på mangler ved tjenesten dersom den digitale ytelsen ikke svarer til krav eller oppdateringer, eller ytelsen har en større mangel i bruksperioden kan du som forbruker reklamere. Les mer om våre kjøpsvilkår her.
Min side og tilgang
Hvor lenge varer tilgangen?
Tilgangen til Kunne løper til utgangen av semesteret du kjøpte Kunne i, og vil bli avsluttet automatisk. Vårsemesteret varer til og med 30. juni, og høstsemesteret varer til og med 31. desember.
Hvordan logger jeg inn?
Du logger inn med brukeren din på Kunne gjennom Vipps. Klikk logg inn med Vipps og fullfør innlogging i Vipps-appen for å komme inn i produktet du har kjøpt og for å se min side.
Kan jeg dele innlogging med andre?
Når du kjøper en lisens på Kunne er denne knyttet til din personlige bruker og din Vipps-innlogging. Det er kun tillatt å bruke én lisens pr bruker, og ikke lov å dele denne med andre. Deling av brukere og innloggingsinformasjon er dermed et brudd på kjøpsvilkårene.
Produkt og innhold
Hvordan referere til Kunne?
Du finner referanseliste til faginnholdet i slutten av hvert kapittel.
Faginnholdet du finner i Kunne er akademisk redelig, og kan benyttes som bruk av kilde til fagtekster og eksamen i henhold til de til en hver tid gjeldende kravene for sitering og referering. Vær oppmerksom på at det er forskjellige opphavsrettigheter og dermed ulike referanser. Følg retningslinjer for siteringsskikk i henhold til din valgte referansestil.
Alle bilder, illustrasjoner, oppgaver, videoer, multimedia o.l er beskyttet av åndsverkloven. Og kan ikke brukes, kopieres eller benyttes uten særskilt tillatelse fra rettighetshaver.
Tekniske spørsmål
Nettsiden fungerer ikke, hva gjør jeg?
Opplever du at innholdet ikke lastes inn eller du møter på en tom side. Forsøk å laste inn siden på nytt helt uten cache (CMD + SHIFT + R på Mac eller CTRL + SHIFT + R på Windows). Om dette ikke fungerer, prøv å slette nettleserdata for at siden blir kvitt feilen som henger seg opp. Eventuelt kan du så prøve å logge inn i en annen nettleser.
Fungerte ikke det og du fortsatt opplever problem. Ta da kontakt med oss på kundeservice på kunne@universitetsforlaget.no. Send da et skjermbilde av hvordan feilen ser ut for deg, hvilken nettleser du bruker, og hvilken nettleserversjon du har.
Er nettsiden universelt utformet?
Kunne.no er laget for å oppfylle krav om universell utforming. Nettsiden og alt innholdet i alle produkter i Kunne følger gjeldende retningslinjer for universell utforming, WCAG. AA. Vi kan med stolthet si at vi i Kunne setter universell utforming som et hovedprinsipp i alt vi utvikler og lager for deg!
Kontakt oss
Fant du ikke svaret du så etter? Eller har du noen andre spørsmål om Kunne enn de som er besvart ovenfor?
Vi er klare til å hjelpe deg og svare på det du måtte ønske. Ta kontakt med oss med ditt spørsmål på mail til kunne@universitetsforlaget.no, merk emnefeltet med hvilket Kunne fag det gjelder.